Vi søger en business controller i GF Forsikring i Odense – gerne med erfaring fra finansiel virksomhed

Teamet ”Controlling & Reporting” har fået en ny central rolle i at sikre indsigt og beslutningsgrundlag for driften af GF Forsikring.

Har du en passion for at kunne være med til at forme og udvikle fremtidens business controlling i GF Forsikring? Brænder du for at understøtte både de daglige og strategiske beslutninger i GF Forsikring? Har du erfaring og en god forretningsforståelse fra den finansielle sektor og styr på dine tal? Er du ydermere analytisk stærk og god til at kommunikere?
Så er det dig, som vi leder efter i en stilling som business controller.

Stillingen

I GF Forsikring er ”Business Controlling” på vej mod en spændende udvikling, som skal skabe endnu større understøttelse af forretningen.

Du vil få ansvar for budgetlægning, forecast, rapportering og forretningsunderstøttende analyser.

Stillingen er organisatorisk placeret i Økonomiafdelingen, som består af de to teams; Financial Accounting og Controlling & Reporting.

Controlling & Reporting har et tæt samarbejde med Financial Accounting, ligesom teamet arbejder på tværs af hele GF Forsikring. Teamet Controlling & Reporting er delt i to grupper; Financial Controlling og Business Controlling, men arbejder sammen som ét team under samme leder.

Som business controller bliver du en del af et team på i alt otte kolleger, der i dagligdagen understøtter den interne såvel som den eksterne finansielle rapportering i GF Forsikring.

Arbejdsopgaverne kan tilpasses den rigtige kandidat og består af både drift og udviklingsopgaver – herunder bl.a.:

  • Budgetter og budgetopfølgning
  • Forecast
  • Rapportering
  • Proces- og systemoptimering
  • Sparringspartner for afdelingsdirektører og ledere i organisationen
  • Analyser og ad-hoc opgaver til ledelsen, direktionen, klubberne eller til interne forretningsunderstøttede projekter

Vores generelle forventninger og succeskriterier

  • Du har erfaring som business controller eller finance business partner – gerne med erfaring i forsikringsbranchen eller anden finansiel virksomhed.
  • Du er god til at formidle og kommunikere økonomisk data til forskellige interessenter
  • Du er selvkørende og initiativrig på egne ansvarsområder.
  • Du sikrer en høj faglighed og kvalitet i udførelsen af arbejdsopgaver og rådgivning.
  • Du er god til at skabe relationer på tværs af organisationen.
  • Du sikrer, at ledelsen modtager beslutningsgrundlag, hvorpå den kan træffe de rigtige beslutninger.
  • Du bidrager til vidensdeling i afdelingen og koordinering af opgaveudførelsen.

Derudover er det vigtigt, at du er/har:

  • Minimum 3 års erfaring som business controller eller lignende stilling.
  • Cand.merc, HD-R eller anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • Excel på superbrugerniveau og gerne kendskab til IBM Planning Analytics TM1 og D365 Finance.

Vigtige personlige egenskaber er:

  • Ansvarlig og selvstændig
  • Udadvendt og tillidsskabende
  • Gode kommunikationsevner
  • En god teamplayer
  • Fleksibel og serviceminded
  • Analytisk og struktureret

Arbejdsstedet er Jernbanevej 65, 5210 Odense NV

Vi tilbyder

Fast løn efter kvalifikationer, en god pensionsordning, gode rabatordninger på forsikringer, og mulighed for stor fleksibilitet i arbejdstid – herunder også mulighed for hjemmearbejdsdage.
Vi arbejder i en uformel atmosfære, hvor faglig stolthed og frihed under ansvar bliver blandet med et godt kollegialt sammenhold.

Ansøgning

Vi har brug for dig hurtigst muligt. Indkomne ansøgninger behandles løbende, og vi lukker processen, når vi har fundet den rigtige, så vent ikke for længe!

Vi samarbejder med Rekrutteringsgruppen ApS på denne stilling, og hvis du gerne vil vide mere om stillingen, så kontakt rekrutteringschef Peter Mogensen på pm@rekrutteringsgruppen.dk. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ved enhver henvendelse vedr. dette job bedes ref.nr. A.993.PM oplyst.

Hvis du ønsker at søge denne stilling, kan du sende ansøgning og dit CV til info@rekrutteringsgruppen.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

GF Forsikring er et medlemsejet selskab med mere end 300.000 medlemmer. Med mere end 650 kolleger spredt over hele Danmark arbejder vi lokalt over hele landet. Og vi arbejder også digitalt. To år i træk er GF Forsikring kåret som Årets Digitale Finansvirksomhed inden for forsikring. For os handler det altid om at give medlemmerne den hjælp og service, de har brug for. Og når året er gjort op, så deler vi overskuddet. I 2022 er overskudsdelingen mere end 265 mio. kroner til medlemmerne

Business controller til GF Forsikring